dinsdag 17 mei 2011

2011-05-12 Een dagje sepia duiken

Toen ik in de eerste keer contact kwam met Roel, viel al meteen op dat het allemaal hartelijk was en lekker relaxed. Op de dag zelf werd dit gevoel alleen maar versterkt. Alles tot in de puntjes geregeld en een hartelijke ontvangst door Roel en Astrid. Na de dijk "beklommen" te hebben, nog even uitgerust in de "strandvilla"en daarna konden we dan toch echt te water. Ik had zelf geen flauw benul van wat me te wachten stond.

Nadat Roel nog even een wereldbol van wilgentakken te water had gelaten kwamen we de eerste tentjes tegen. De briefing die ik gehad had was uitstekend en het was zeer eenvoudig om van het ene tentje naar het andere tentje te gaan doordat ze allemaal met een touwtje met elkaar in verbinding staan. Gewoon perfect uitgedacht! Ik had ook alle tijd om foto's te nemen. Het bleek al snel dat er een paartje Sepia's iets rustiger was dan de anderen. Helaas was er toch behoorlijk veel zwerfdeeltjes in het water en moest ik mijn flitsers nagenoeg uitzetten om geen enorme hoeveelheid backscatter te krijgen.


Het is een genot om van zo dichtbij de sepia's rustig hun gang te zien gaan, rustig paaien en hun eieren afzetten tegen de wilgentakken. Een voorrecht om hier getuige van te mogen zijn. De locatie is zeker een aanrader in plaats van je nek te breken over de andere duikers kun je hier nog lekker rustig genieten van de natuur.

MVG gastduiker Peter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten