vrijdag 25 juni 2010

2010-06-27 Chinees in Engeland gemaakt!

Chinees in Engeland gemaakt!
Nou dit is niet helemaal waar. Het woord "China"uit het Engels vertaald betekent: aardewerk of porselein.

Afgelopen weekend samen met Kees gedoken. Het zicht viel wel mee (± 1 mtr), we vonden het vliegtuig en een paar tipi's (zonder Sepia's). Na het vliegtuig wat naar de motor gezocht (zonder resultaat) en toen evenwijdig aan de kant richting Vlissingen gezwommen. Onderweg kwamen we grote palen tegen, visnetten, zwaar stuk draad (wat zit hier aan?), een hele mooie rode poon en ..... een half schoteltje. Dit stukje schotel vond ik wel een mooie aanvulling voor mijn aardewerk collectie welke ik voor Dishoek al heb opgedoken.


Op de achterzijde was het logo van de fabriek nog te zien, Tuscan China made in England. Na even zoeken op het net vond ik de site:
http://www.thepotteries.org/mark/p/plantrhsl.html
Op deze site zijn diverse logo's van Tuscan China te zien, het logo wat op mijn half schoteltje stond was uit ± 1920!


Het duiken voor Dishoek blijft verrassend.

Jaro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten