zondag 16 mei 2010

2010-05-13 De Foto...

De Foto...
13 mei 2010. Na een hele dag bewolking was de zon eindelijk doorgebroken, weinig wind en rustig water. Vorige week waren de eerste sepia's gespot dus het werd tijd om de camera weer mee te nemen onderwater. Een uur voor de duik heb ik mij bij het strandhuisje van mijn ouders gemeld, ruim op tijd om op het gemakje mijn fotoapparatuur in elkaar te zetten en mijn duikset op te bouwen. Om 19.30 te water. zodra ik onderdook slecht zicht ....hmmm wordt wel beter als ik wat dieper ben dacht ik. Op 7 meter diepte de kleiriggel en nog steeds slecht zicht. Al snel vond ik een gidslijntje naar één of andere tipi. Langst het lijntje zwemmend bedacht ik mij dat dit duiken was als vliegen in de wolken. Géén hand voor ogen zien, even uit een stofwolk komen waardoor je weer wat ziet om vervolgens weer in de volgende stofwolk te zwemmen. Onderweg zwom ik bijna tegen een sepia op ik denk dat wij allebei schrokken en hij zwom dan ook snel weg. Op de verschillende tipi's die ik tegen kwam zaten nog géén sepia eitjes. Op het einde van het gidslijntje op mijn kompas verder gegaan. Op een gegeven moment was het zicht 0 cm, mijn kompas kon ik niet lezen ook al hield ik hem 10 cm voor mijn gezicht. Na een minuut wachten tot de stofwolk voorbij zou trekken, wat niet gebeurde, verder over de bodem getijgerd waarbij ik de stroom gebruikte om mijn richting te bepalen naar de kant toe. Het zat me wel dwars dat ik mijn camera voor niks had opgetuigd en meegenomen. Op de 4 meter diepte trok het stof heel even weg waardoor ik De Foto kon maken.


De enige foto die ik deze duik heb gemaakt wel te verstaan. De foto is niet scherp maar het is wel mijn eerste onderwaterfoto van 2010! Na 26 minuten stond ik weer op het droge. Volgende keer beter.

Jaro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten